Naučnik Azlin Mustafa sa univerziteta Misuri izjavila je da najnovija studija pokazuje da crno vino ne oštećuje korisne bakterije u stomaku već da pomaže u zaštiti protiv onih škodljivih.
"Znamo da crno vino zapravo ubija te bakterije isto kao što i sprečava njihov rast. Tri vrste crnog vina koje su se pokazale kao najbolje, među onima koje smo testirali, bile su "Cabernet", "Merlot" i "Pinot noir"", rekla je Azlin Mustafa.
Prema njenim riječima, određeni hemijski sastojci, koji se prirodno nalaze u vinu ili koži grožđa, pomažu vinovoj lozi da se odbrani od bolesti. Azlin Mustafa je rekla da se ti hemijski sastojci takođe mogu naći u crnom vinu i to bi mogao da bude razlog zbog koga crno vino štiti ljude protiv određenih bolesti koje uzrokuju bakterije.
"Najvažnije je umjereno konzumiranje, što znači jedna čaša crnog vina dnevno za žene i dvije za muškarce", dodala je ona. Istraživači su takođe ispitivali bijelo vino, ali su ustanovili da samo crno vino pomaže u zaštiti protiv štetnih bakterija.
(voa.gov)