Početna - 24sata.info
Nakon dvogodišnjeg istraživanja: Kontraverzna dijeta doktora Atiknsa proglašena zdravom!
Kontraverzna dijeta doktora Atiknsa proglašena zdravom / ap.org
Nakon dvogodišnjeg istraživanja: Kontraverzna dijeta doktora Atiknsa proglašena zdravom!
17. 07. 2008. • 18:42

Lifestyle / Zdravlje

24SI - Kontraverzna dijeta doktora Atiknsa, poznatog kao čovjeka koji je promovisao životni stil koji ga je koštao života, nakon dvogodišnjeg istraživanja ipak je proglašena zdravom! A i najefikasnijom. Promotori prehrane sa visokim unosom proteina i osiromašene ugljikohidratima, poznate i kao Atkinsova (mesna) dijeta, konačno mogu u miru nastaviti sa lifestyleom kardiologa dr.Roberta Atkinsa oko koga su se dizale brojne kontraverze.

Naime, jedna od najpopularnijih svjetskih dijeta proglašena je nakon dvogodišnjeg istraživanja jednako sigurnom kao i konvencionalna niskokalorična dijeta. Jednako dobro je prošla i tzv. mediteranska dijeta, odnosno ona temeljena na šarenoj paleti povrća i voća, te konzumaciji ribe i bijelog mesa, piše "Net.hr". 

Istraživanje je pokazalo da su testni subjekti gubili više na težini na dijeti sa niskim unosom ugljikohidrata nego oni na običnoj dijeti koja "zbraja" kalorije. Ispitana su 322 gojazna dobrovoljca, a ispitivanje su vršili naučni timovi iz Izraela, Amerike i Njemačke.

"Istraživanje je pokazalo da ne postoji univerzalna dijeta. Vjerujemo da smo istraživanjem otvorili vrata za medicinsko prihvaćanje mediteranske i dijete sa niskim unosom ugljikohidrata kao sigurne i učinkovite alternative za pacijente, temeljem njihovih ličnih preferencija kao i ciljeva intervencije", rekao je voditelj istraživanja dr.Iris Shai, sa odjela za epidemiologiju na Univerzitetu Ben-Guiron u Negevu, Izrael.

Ispitanici koji su se hranili po niskokaloričnom principu tokom dvije godine izgubili su u prosjeku do 3 kilograma, "mediteranci" do 4,5 kg, a atkinsovci i do 4,6 kg. Većina je kilograme izgubila u prvih šest mjeseci dijete. Ali, rezultate treba uzeti sa rezervom, jer 85% ispitanih čine muškarci, upozoravaju naučnici.

Dijeta sa niskim unosom ugljikohidrata pokazala se najboljom u snižavanju nivoa lošeg holesterola, dok su sve dijete imale jednako dobre učinke na jetru i upalne procese u organizmu.

U srži Atkinsove dijete su proteini, odnosno masnoće, a cilja se na eliminaciju šećera, hljeba, riže i tjestenine (do 20 g dnevno), kako bi se organizam doveo u stanje ketoze i počeo trošiti uskladištene masnoće. Iako je imala jako dobar odaziv, posebno među muškarcima, dijeta je pala u drugi plan nakon upozorenja medicinske zajednice zbog mogućeg povećanja "lošeg" holesterola u krvi, odnosno rizika od obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti te bubrežnih smetnji.

Sam Atkins je na neki način opovrgnuo svoje propovijedanje kada je otkriveno da je doživio srčani udar (i na kraju spletom nesretnih okolnosti umro) iako je 40 godina živio na svojoj dijeti.

(24sata.info)


24sata.info - Vijesti, gradovi, sport, zabava, tehnologija, lifestyle, kolumne...
Traži:  
  ESC
Prognozirajte rezultat fudbalske utakmice BiH - Bugarska?
 Pobjeda BiH
 Neriješeno
 Pobjeda Bugarske
 Nemam stav
 |
Dodaj / Startna stranicaKontakt / Online formularRSS / 20 posljednjih vijestiMoje vijesti / 10 posljednjih vijestiDodaj / iGoogle ReaderDodaj / My Yahoo!
Update:20. 08. 2008. • 20:53


Početak     |     o nama     |     marketing     |     impressum     |     moje vijesti     |     rss     |     wap     |     privatnost     |     uslovi     |     kontakt