24SI -
Gosti kafića u kojima svira glasna muzika, piju brže i većim gutljajima, utvrdili su francuski naučnici. Istraživanje čiji su rezultati objavljeni u petak u stručnom magazinu "Alcoholism: Clinical and Experimental Research" pokazalo je da pojačavanje muzike potiče goste kafića da ispiju, na primjer čašu pive oko tri minute brže nego kad je muzika tiša.Da bi dokazali djelovanje glasnije muzike na brže ispijanje alkoholnih pića, grupa francuskih naučnika provela je tri subotnje večeri u dva bara, posmatrajući ponašanje oko 40 muškaraca u dobi od 18 do 25 godina, koji su pili pivu, piše "Tportral.hr.
Uz pomoć vlasnika ta dva bara, francuski naučnici Univerziteta Bretagne-Sud u Francuskoj, predvođeni Nicolasom Gueguenom, proveli su svoje istraživanje. Muzika se povremeno pojačavala ili stišavala, a naučnici su pratili ponašanje prisutnih "pivopija", koji nisu znali da učestvuju u naučnom istraživanju. Naučnici su za to vrijeme bilježili koliko su i kojom brzinom muškarci ispijali svoje piće.
Zaključili su da je glasnija muzika uticala na to da se ispija veća količina pive, većim gutljajima. Umjesto uobičajene dvije i po čaše, popila se jedna više, tj. tri i po čaše pive, saopštio je Gueguen, a vrijeme potrebno za ispijanje, umjesto 14.51 min, iznosilo je 11.45 minuta. Naučnici su objasnili kako treba uzeti u obzir da je njihovo istraživanje limitirano, s obzirom na to da je u eksperimentu učestvovao mali broj osoba, a i ne može se primijeniti na sve barove.
Ne znaju objasniti zbog čega glasna muzika utiče na povećano konzumiranje alkohola, ali jedna od njihovih pretpostavki je da uslijed smanjene mogućnosti za konverzaciju, ljudi više piju, a manje razgovaraju.
(24sata.info)
24sata.info - Vijesti, gradovi, sport, zabava, tehnologija, lifestyle, kolumne...