Početak | Lifestyle | Zdravlje | Upozorenje ženama: Svakodnevna čašica alkohola uzrok raku dojke

Upozorenje ženama: Svakodnevna čašica alkohola uzrok raku dojke

Veličina slova: Standardna veličina slova Srednja veličina slova Najveća veličina slova
image Rak dojke / ilustracija / 24sata.info

(24SI) - Piju li čašu vina, kriglu pive ili čašicu bilo kakvog alkoholnog pića svaki dan, sredovječne žene udvostručuju svoj rizik razvijanja čestog tipa raka dojke, upozoravaju naučnici.

 [24 sata info] 

I žene koje piju samo sedam jedinica alkohola sedmično, što je pola preporučene količine, imaju veće šanse razvijanja lobularnog karcinoma u odnosu na one koje uopće ne piju alkoholna pića, pokazuje novo američko istraživanje. Lobularni karcinom dojke je invazivni karcinom dojke porijeklom od epitela acinusa, a čini pet do deset posto karcinoma dojke. Najviše pogađa žene stare između 44 i 55 godina.

U Centru za istraživanje raka Fred Hutchinson u Seattleu su analizirali navike konzumacije alkoholnih pića gotovo 90.000 žena koje su prošle menopauzu. One koje su pile sedam ili više jedinica alkohola sedmično bile su 1,82 puta izloženije riziku razvijanja raka dojke. Prosječnu potrošnju alkohola možemo iskazati kao broj jedinica alkohola u sedmici, pri čemu je jedna jedinica jednaka jednoj čaši vina, 270 mililitara piva sa 3,5-4 posto alkohola ili maloj mjeri žestokog pića sa 37 ili 40 posto alkohola.

Doktori nisu sigurni zašto alkohol tako utiče na razvoj tumora, ali pretpostavljaju da povisuje nivo hormona estrogena, koji je povezan sa povišenim rizikom raka dojke.

Konzumacija alkohola nije povećala rizik duktalnog raka dojke, najčešćeg oblika ove maligne bolesti. Mnogo slučajeva raka dojke može se spriječiti ako žene paze na svoju težinu, konzumiraju manje alkohola i više vježbaju.

(24sata.info)


Podijeli sa drugima: Podijeli sa drugima

Pošaljite Facebook komentar

Prijavite se na feed ovog komentara Komentara (0 poslato):

Ukupno: | Prikazano:

Pošaljite 24sata.info komentar Pošaljite komentar


UPOZORENJE: Facebook i 24sata.info komentari posjetilaca ne odražavaju stajalište BH Web Portala 24sata.info. Molimo vas da u komentarisanju i/ili razmjeni mišljenja sa drugim posjetiocima obavezno izbjegavate korištenje nepristojnih izraza, psovki i/ili vrijeđanja drugih po bilo kojoj osnovi. BHWP 24sata.info zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja, te napominjemo da zbog velikog broja komentara nismo dužni/u mogućnosti obrisati sve komentare koji su u suprotnosti sa nevedenim pravilima. U slučaju zahtjeva od strane zakonom nadležnih službi posjetilac može biti vrlo lako otkriven!
VIJESTI DANA | 24-satni pregled
  • Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
  • print Verzija za štampu
Sve o temi
Ocijeni vijest
0
Facebook preporuke
Anketa: Zdravlje prije svega
Kada ste zadnji put bili kod doktora?